Orgelfestival  2024

Lørdag 1. juni 15.00. Berit Barfred-Christensen & Niels Rindorf - Brahms & Tjaikovsky. En alvorlig koncert der ender godt! Brahms fortolker i sine 4 sange, Vier Ernste Gesänge, bibeltekster om død, undertrykkelse og kærlighed på gribende musikalsk vis. Brahms efterfølges af Tjaikovskys 4. Symfoni, hans skæbnesymfoni, i en musikalsk rejse fra desperation til triumferende jubel.

Torsdag 6. juni 19.30. David Danholt & Jørgen Ellegaard - Romantiske lieder fra den danske guldalder
Tenoren David Danholt synger lieder og kirkemusik af Lange-Müller, Barnekow og andre danske komponister akkompagneret af Jørgen Ellegaard ved orglet.

Onsdag 12. juni 19.30. Sergei Teplyi - Fra revolution til romantik i Frankrig
En musikalsk rejse fra revolutionens tumult og forfald til den pragtfulde opblomstring i romantikken.
Sergei er uddannet pianist og organist fra Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og studerer nu på solistklassen. Har været organist i Risbjerg kirke siden 2017.

Tirsdag 18.juni 19.30. Mattias Wager - Bach, Price & improvisation
En koncert med alt fra Bach og ny svensk musik til salmesang og improvisation. Mattias Wager er organist i Storkyrken i Stockholm og en af Sveriges mest anerkendte orgelsolister og improvisatorer.